Oprogramowanie dla serwisu – na co zwrócić uwagę? – FaciliTime™

Witaj świat

Data artykułu

Oprogramowanie dla serwisu – na co zwrócić uwagę?

Oprogramowanie dla serwisu – jak wybrać?

Jeżeli prowadzisz firmę i chcesz szybko się rozwijać, w pewnym momencie warto rozważyć wprowadzenie aplikacji, która wspomoże zarządzanie, a dzięki inteligentnym funkcjom zaoszczędzi Twój czas i zwiększy wydajność. Obecnie na rynku dostępne są programy do zarządzania serwisem, a ich wybór z roku na rok jest coraz większy Jak wybrać program, który spełni Twoje oczekiwania i stanie się najskuteczniejszym asystentem?

Potrzeby Twojej firmy

Zanim zaczniesz analizować dostępne programy do zarządzania serwisem, musisz określić obszary działalności, które chcesz usprawnić i odpowiedzieć na pytania związane z serwisem:

  • Jaki budżet możesz przeznaczyć na zakup programu?
  • Na jakim urządzeniach pracują Twoje serwisanci oraz ile czasu będziesz potrzebować aby wdrożyć program i nauczyć swój zespół obsługi aplikacji. Czy będziesz potrzebować inwestycji w nowy sprzęt dla swoich pracowników?
  • Na ile kompleksowy program potrzebujesz? Jakie obszary działalności chcesz usprawnić – relacje z klientami, kontrolę zleceń lub stanów na magazynie?
  • W jaki sposób serwisanci dowiadują się o zleceniach lub w jaki sposób klienci informują o usterkach?
  • Jaki jest zasięg Internetu w terenie, gdzie pracują Twoi serwisanci?
  • Czy liczba zamówień rośnie i czy planujesz rozwój firmy?
  • Na czym Tobie najbardziej zależy przy wyborze oprogramowania – na okresie testowym, wsparciu serwisantów lub sprawnej obsłudze technicznej?

Czy są jakieś ograniczenia, które mogą wpływać na wybór programu takie jak: załoga niechętnie korzysta z aplikacji; w obszarze, gdzie pracują serwisanci, mogą występować problemy z dostępem do Internetu; masz ograniczony budżet i planujesz zacząć od podstawowych funkcji.

Ten etap jest jednym z najważniejszych i warto poświęcić czas na analizę każdego aspektu działalności. Jeżeli Twoja firma dynamicznie rozwija się w wielu obszarach, warto zastanowić się nad kompleksowym programem, który, na przykład,możesz testować za darmo przez tydzień. W ten sposób zaoszczędzisz czas i nie będziesz szukał kolejnych programów za kilka miesięcy.

eśli jednak Twoja firma osiągnęła już pewien etap rozwoju i chciałbyś skupić się nazwiększeniu rentowności i budowania lojalnej bazy klientów, w takim przypadku powinieneś poszukać programów z mocnym modułem CRM, z pomocą których usprawnisz komunikację z klientami, przechowasz historię zamówień i zbudujesz atrakcyjny program lojalnościowy.

Sytuacja każdej firmy jest indywidualna, a te dwa przykłady pokazują, jak różne są potrzeby serwisów.

Sprawy techniczne

Aplikacje lub programy mobilne powstały w celu usprawnienia działania firmy Unikaj oprogramowania,którego instalacja będzie wymagała nakładów finansowych, czasowych lub dużego zaangażowania pracowników.

Dobry program dla serwisu powinien łatwo integrować się z najpopularniejszymi dostawcami, takimi jak Microsoft czy Google, działać wydajnie niezależnie od urządzenia, być intuicyjnym, z którym poradzą Twoi obecni i przyszli pracownicy, a nawet stażyści.

Upewnij się, jak często program jest aktualizowany i wzbogacany o nowe moduły. Wybór oraz zakup oprogramowania wymaga czasu, nie chciałbyś przecież wracać do tego etapu za kilka lat, ponieważ aplikacja stała się mało przydatna i przestarzała?

Warto sprawdzić, czy program dla serwisu można spersonalizować i czy spełnia Twoje oczekiwania w tym zakresie, oraz czy takie rozwiązanie jest dodatkowo płatne.
Obecnie na rynku powszechną praktyką staje się umówienia się na demonstracje lub bezpłatny okres testowania oprogramowania. Skorzystaj z takiej możliwości, ponieważ dodatkowo się przekonasz, że Twój wybór jest trafny.

Program dla serwisu – na co jeszcze zwrócić uwagę?

Cena programu – jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o wyborze. W przypadku niektórych serwisów rozbudowane oraz droższe aplikacje nie spełnią swojej roli i rozsądniej jest wybrać tańsze oprogramowanie.

Dla innych firm najbardziej opłacają się kompleksowe i droższe rozwiązania. Kontaktując się z dostawcą oprogramowania dla serwisów warto zapytać o rabaty, program lojalnościowy oraz inne korzyści płynące z zakupu.

Dbanie o poufność danych jest ważnym aspektem działalności przedsiębiorstwa, które musi spełniać wszystkie wymogi rządowe oraz unijne. Dowiedz się, w jaki sposób będą przechowywane dane Twojej firmy i klientów oraz jakie zabezpieczenia zostały wdrożone.

Wybór odpowiedniego programu dla serwisu wymaga czasu i analizy. Jednak wybierając odpowiednie oprogramowanie, skutecznie optymalizuje działanie serwisu, kontrolę pracowników i zasobów, zwiększając tym samym zysk serwisu. Umów się na bezpłatną prezentację już dziś i przekonaj się, jak FaciliTime usprawni działalność Twojej firmy!